Pages

21 November 2010

niKMat DuNiA

Ape yang aku nak ceritakan sal nikmat dunia eak?huhuhu......jeng jeng jeng......LAKSA!!!!Favourite adik beradik kitorang. Kalo jumpe laksa, berhantu..Takot x? Tapi kan korang, kitorang suka certain2 laksa je sebab mencari yang rasa dia lebih kurang sama yang macam arwah mak buat. Memang payah la kan?hahaha...Salah satu tempat yang kitorang suke, laksa asam midvelly..sluurrrpp.......

memang bez..!
And minggu ni kan akak aku balik, dia ni pulak mengandung...senang citer dia mengidam lah...Bapak aku ng mak baru lak xda, da balik johor.Haaa.....mampos, nampak gayanya memang aku la yang kena masak sebab antara 4 adik beradik perempuan kire aku la yang paling terror masak sebab dulu suke tolong mak kt dapur. So, mula lah operasi memasak laksa. Dah hampir masak....bau da naik....aku pun soh la akak aku yang mengidam ni rasa...dia pun terus memberi komen....

'awin,xrasa macam mak punya..nak nangis boley x?'

Hahahaha...lawak lah akak aku ni. Macam-macam perangai orang ngidam ni.aku pun berusaha lah wat sehabis baik. Tambah ape yang perlu. Air asam, garam, gula, n aku letak daun kesum lebih sket..
beberapa ketika, aku soh dia rasa lagi.

' Ha..dah sedap...da ada rasa macam mak punya'

Huh, aku pun terus lega. nasib baik. kalo x mampos aku nk kna buat jugak rasa sama macam arwah mak.isshh....merepek akak aku nih.Biler da ready, laksa pun dihidangkan dan kami menikmati dengan enaknya. Aku bersyukur aku dapat mengembalikan kenangan seperti adanya arwah mak dulu.Even dengan laksa, ia tetap membuat kami terus mengingati ibuku yang tercinta. Semoga dicucuri rahmat ibondaku.

slurrpppp........
Itulah kisahnya laksa yang dingidamkan dan aku berpuas hati sebab menjadi sebab dulu penah buat tapi xberapa jadi yang macam mak punya. Teruk kn kitorang ni, laksa pun nak demand. Haha....Inilah nikmat dunia....laksa sedaaaaaaaaaaaaapp..!

4 minds:

Hafizudin Hamdan said...

untungnye sape dpt dia..hehe...:)

shahrizatuazuin said...

hehehehe...sape ntah???

ana_teem said...

kita salu camni,kan..fitrah manusia, kalau dah xde baru kita teringat2..

moga roh mak awin dicucuri rahmat=)

al-fatihah..

shahrizatuazuin said...

yup,tq ema.....

Post a Comment